산학연 정보공시 지표 현황
산학연 관련 지표 및 타대학과 비교할 수 있는 기능을 제공합니다.
산학협력통합정보검색
순천대학교 산학협력에 관련된 모든 정보를 조회하고 검색할 수 있습니다.
커뮤니티
흥미로운 소식과 새로운 자료를 가장 먼저 전해 드립니다.
기업지원 서비스
기업지원 서비스 공고를 확인하세요.
기업협업센터(ICC)
국립순천대학교 기업협업센터
연구인력 상세보기
| 순번 | 연구분야 | 연구핵심명 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
내역이 존재하지 않습니다.
|
|||||||||
| 순번 | 과제명 | 기관명 | 기간 |
|---|---|---|---|
| 1 | (교내)증거 기반 설계 관점으로 본 과학 교사의 수업 및 평가 실천 | 순천대학교 | 20200301~20210228 |
| 순번 | 제목 | 기관명 | 기간 |
|---|---|---|---|
| 1 | 고교학점제의 교과 이수 기준 설정에 관한 연구 | 한국교육과정평가원 | 202005 |
| 2 | 단위학교 학생평가 결과를 활용한 학생 개인별 성장 모니터링 방안 연구 | 한국교육과정평가원 | 202005 |
| 3 | Content analysis of photoelectric effect presented in high school physics textbooks | Korean Physical Society | 202110 |
| 4 | 대학부설 과학영재교육원의 운영 현황 분석 및 시사점 도출 | 한국과학영재교육학회 | 202112 |
| 5 | 교육대학원의 교원 양성체제에 대한 교원과 교육대학원생의 인식: 순천대학교를 중심으로 | 국립순천대학교 교육과학연구소 | 202301 |
| 6 | Discussion for the enhanced understanding of the photoelectric effect | IOP Publishing Ltd | 202303 |
| 7 | Content Analysis of the Photoelectric Effect Presented in Introductory Physics Textbooks | Korean Physical Society | 202303 |
| 8 | Analysis of Middle School Science Teachers’ Process of Designing and Implementing Process-based Assessments | Korean Physical Society | 202306 |
| 9 | 과학, 비과학 주제에 대한 문제해결 전략 및 평가에서 나타난 중학생의 인식 | 국립순천대학교 교육과학연구소 | 202401 |
| 10 | Self-study on Teacher Education that Emphasizes Digital Literacy and Convergence in Physics Education: Focusing on the Management of PBL Course that Explore the Use of Micro:bit | Korean Physical Society | 202408 |
| 11 | Elementary, Middle, and High School Students and Pre-service Physics Teachers’ Understanding of Interval Voltages in Electric Circuits; Focused on Prediction, Measurement, and Simulation Experiments | Korean Physical Society | 202408 |
| 12 | Analysis of Pre-service Physics Teachers’ Understanding of Curl and Stokes Theorem and Conservative Force in the Mechanics | Korean Physical Society | 202410 |
| 13 | A Junior Faculty’s Self-study on the Practice and Reflection of Lectures on Introduction to Physics Education | Korean Physical Society | 202406 |