산학연 정보공시 지표 현황

산학연 관련 지표 및 타대학과 비교할 수 있는 기능을 제공합니다.

산학협력통합정보검색

순천대학교 산학협력에 관련된 모든 정보를 조회하고 검색할 수 있습니다.

커뮤니티

흥미로운 소식과 새로운 자료를 가장 먼저 전해 드립니다.

기업지원 서비스

기업지원 서비스 공고를 확인하세요.

기업협업센터(ICC)

국립순천대학교 기업협업센터

연구인력 상세보기

연구인력 정보

아이콘

신유선

Yousun Shin

영어평가

영어교육학

정보

전화번호 061-750-3326

이메일 ysshin@scnu.ac.kr

연구인력 상세정보

순번 연구분야 연구핵심명
내역이 존재하지 않습니다.

연구과제

순번 과제명 기관명 기간
1 (교내)Rasch 모델을 활용한 예비교사들의 영어 글쓰기에 대한 불안 및 불안 이유 분석 순천대학교 20210401~20220228
2 (교내) 인공지능 기반의 도구 활용에 있어 EFL 학습자와 교사들의 학문적 진실성에 대한 인식 연구 순천대학교 20230401~20240229

학술논문

순번 제목 기관명 기간
1 어휘와 문법지식이 개별 출력중심 딕토글로스 과제 수행에 미치는 영향: 대학교 EFL 학습자를 대상으로 팬코리아영어교육학회 202106
2 Measuring Receptive and Productive Collocational Knowledge of Korean Learners of English 한국외국어교육학회 202109
3 L2 Learners’ Perceptions of Online English Learning in the Post-Corona Era: Focusing on Affective Factors and Language Proficiency 언어과학회 202109
4 A Trajectory for Faculty Professional Development in Collaborative Course Design 한국영미어문학회 202112
5 The effect of automated written feedback through Grammarly: Focusing on improving language-related writing quality of English 한국멀티미디어언어교육학회 202206
6 래쉬 모델을 활용한 예비교사들의 영어 글쓰기에 대한 불안 및 불안 이유 분석 팬코리아영어교육학회 202206
7 명시적 문법 지도와 본문 강화가 완료 구문 습득에 미치는 영향: 한국 EFL 학습자를 대상으로 한국영미어문학회 202209
8 Validating the Second Language Writing Anxiety Reasons Inventory (SLWARI) and examining learner variables that influence L2 writing anxiety 언어과학회 202209
9 의도적 어휘 학습 과업의 효과: 관여도 가설을 중심으로 팬코리아영어교육학회 202212
10 The Academic Adjustment for International Students in Global Korea Scholarship Program: An Exploratory and Confirmatory Factor Analysis 21세기영어영문학회 202212
11 Exploring the Differential Effects of Input-based, Output-based, and Input-to-output-based Instruction on L2 Literature Classes 21세기영어영문학회 202306
12 Examining Korean University Learners’ Writing Anxiety in L2 and L1 현대영미어문학회 202305
13 Comparative Analysis of Post-editing Techniques for Chinese-to-English Translation Tasks: A Quasi-Experimental Study 한국영미어문학회 202306
14 Academic adjustment of international students studying in South Korea: the Global Korea Scholarship program perspective De Gruyter Mouton 202310
15 A Comparative Study Between Human Raters and ChatGPT in L2 Speaking Performance Assessment 팬코리아영어교육학회 202312
16 The Effects of the Garden Path Technique on Chinese L2 Learners’ Acquisition of Relative Clauses 아시아테플 202312
17 Exploring Perspectives of Instructors and Learners on the Integration of AI-Based Tools in L2 Classrooms Focusing on Academic Integrity 한국언어과학회 202402
18 Digital Plagiarism in EFL Education during the AI Era: A Comparative Study of Perceptions among Learners and Instructors in Korea, Mongolia, and China Language Institute, Thammasat University 202501
19 Analyzing the effects of computer-assisted dynamic assessment on L2 writing tasks for Chinese learners Taylor and Francis Ltd. 202505
20 The impact of explicit instruction on collocation use in L2 speaking tasks 팬코리아영어교육학회 202506
21 Improving Organizational Skills in Chinese L2 Learners Through Dynamic Assessment Sage Publication 202508

학술서적

순번 제목 출판사 출판일
1 A Practical Guide to Classroom-based Assessment in L2 경문사 2024-08-01

지식재산권

순번 제목 분류명 등록일
내역이 존재하지 않습니다.