산학연 정보공시 지표 현황
산학연 관련 지표 및 타대학과 비교할 수 있는 기능을 제공합니다.
산학협력통합정보검색
순천대학교 산학협력에 관련된 모든 정보를 조회하고 검색할 수 있습니다.
커뮤니티
흥미로운 소식과 새로운 자료를 가장 먼저 전해 드립니다.
기업지원 서비스
기업지원 서비스 공고를 확인하세요.
기업협업센터(ICC)
국립순천대학교 기업협업센터
연구인력 상세보기
| 순번 | 연구분야 | 연구핵심명 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
내역이 존재하지 않습니다.
|
|||||||||
| 순번 | 과제명 | 기관명 | 기간 |
|---|---|---|---|
| 1 | (교내)Rasch 모델을 활용한 예비교사들의 영어 글쓰기에 대한 불안 및 불안 이유 분석 | 순천대학교 | 20210401~20220228 |
| 2 | (교내) 인공지능 기반의 도구 활용에 있어 EFL 학습자와 교사들의 학문적 진실성에 대한 인식 연구 | 순천대학교 | 20230401~20240229 |
| 순번 | 제목 | 기관명 | 기간 |
|---|---|---|---|
| 1 | 어휘와 문법지식이 개별 출력중심 딕토글로스 과제 수행에 미치는 영향: 대학교 EFL 학습자를 대상으로 | 팬코리아영어교육학회 | 202106 |
| 2 | Measuring Receptive and Productive Collocational Knowledge of Korean Learners of English | 한국외국어교육학회 | 202109 |
| 3 | L2 Learners’ Perceptions of Online English Learning in the Post-Corona Era: Focusing on Affective Factors and Language Proficiency | 언어과학회 | 202109 |
| 4 | A Trajectory for Faculty Professional Development in Collaborative Course Design | 한국영미어문학회 | 202112 |
| 5 | The effect of automated written feedback through Grammarly: Focusing on improving language-related writing quality of English | 한국멀티미디어언어교육학회 | 202206 |
| 6 | 래쉬 모델을 활용한 예비교사들의 영어 글쓰기에 대한 불안 및 불안 이유 분석 | 팬코리아영어교육학회 | 202206 |
| 7 | 명시적 문법 지도와 본문 강화가 완료 구문 습득에 미치는 영향: 한국 EFL 학습자를 대상으로 | 한국영미어문학회 | 202209 |
| 8 | Validating the Second Language Writing Anxiety Reasons Inventory (SLWARI) and examining learner variables that influence L2 writing anxiety | 언어과학회 | 202209 |
| 9 | 의도적 어휘 학습 과업의 효과: 관여도 가설을 중심으로 | 팬코리아영어교육학회 | 202212 |
| 10 | The Academic Adjustment for International Students in Global Korea Scholarship Program: An Exploratory and Confirmatory Factor Analysis | 21세기영어영문학회 | 202212 |
| 11 | Exploring the Differential Effects of Input-based, Output-based, and Input-to-output-based Instruction on L2 Literature Classes | 21세기영어영문학회 | 202306 |
| 12 | Examining Korean University Learners’ Writing Anxiety in L2 and L1 | 현대영미어문학회 | 202305 |
| 13 | Comparative Analysis of Post-editing Techniques for Chinese-to-English Translation Tasks: A Quasi-Experimental Study | 한국영미어문학회 | 202306 |
| 14 | Academic adjustment of international students studying in South Korea: the Global Korea Scholarship program perspective | De Gruyter Mouton | 202310 |
| 15 | A Comparative Study Between Human Raters and ChatGPT in L2 Speaking Performance Assessment | 팬코리아영어교육학회 | 202312 |
| 16 | The Effects of the Garden Path Technique on Chinese L2 Learners’ Acquisition of Relative Clauses | 아시아테플 | 202312 |
| 17 | Exploring Perspectives of Instructors and Learners on the Integration of AI-Based Tools in L2 Classrooms Focusing on Academic Integrity | 한국언어과학회 | 202402 |
| 18 | Digital Plagiarism in EFL Education during the AI Era: A Comparative Study of Perceptions among Learners and Instructors in Korea, Mongolia, and China | Language Institute, Thammasat University | 202501 |
| 19 | Analyzing the effects of computer-assisted dynamic assessment on L2 writing tasks for Chinese learners | Taylor and Francis Ltd. | 202505 |
| 20 | The impact of explicit instruction on collocation use in L2 speaking tasks | 팬코리아영어교육학회 | 202506 |
| 21 | Improving Organizational Skills in Chinese L2 Learners Through Dynamic Assessment | Sage Publication | 202508 |
| 순번 | 제목 | 출판사 | 출판일 |
|---|---|---|---|
| 1 | A Practical Guide to Classroom-based Assessment in L2 | 경문사 | 2024-08-01 |
| 순번 | 제목 | 분류명 | 등록일 | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
내역이 존재하지 않습니다.
|
|||||||||